Բաբկեն Ներսիսյան. կենսագրություն
Բաբկեն Ներսիսյանի առավել
ասմունքային
բեմահարթակում:
Այն
ամենը,
ինչ
կարողացավ
ներդնել
նշանավոր
դերասանը
հայ
թատերական
արվեստի
առաջընթաց
ճանապարհին,
ծանրակշիռ
ավանդ
եղավ:
Վերասլաց
բանաստեղծական
փայլով
հագեցած
էր
Բաբկեն
Ներսիսյանի
բեմական
խոսքը,
որն
ուներ
ներքին
երաժշտականություն,
ռիթմական
զարմանալի
նկարագիր,
որը
նույնպես
արդյունավետ
էր
թիֆլիսյան
դերասանական
արվեստի,
միջավայրի
բանաստեղծական
ոգորման:
Բաբկեն
Ներսիսյանն
այն
դերասնաններից
էր,
որը
թատրոնում
սեփական
թատրոնն
էր
ստեղծել՝
որտեղ
լինելով
միակն
ու
եզակին,
հավատարիմ
էր
մնացել
ինքն
իրեն:
Չափազանց
դժվար
է
նկարագրական
լեզվով,
թեկուզ
հնարավորին
չափով
փոխադրել
հույզերի
ու
զգացմունքների
այն
երանելի
աշխարհը,
ինչն
իր
վարպետությամբ
ստեղծել
է
Բաբկեն
Ներսիսյանը:
1956-ին Թբիլիսիի հայ դրամայից փոխադրվելով Սունդուկյանի անվան թատրոն, Բաբկեն Ներսիսյանը դերասանական նոր միջավայրում անմիջապես գտավ իրեն, ինչպես և հանդիսատեսի ու քննադատության համակրանքը: Սունդուկյանի անվան թատրոն էր գալիս ստեղծագործական հարուստ փորձի և կայուն նախասիրությունների տեր մի դերասան, որ ուներ մեծ դերերի ոչ միայն չթաքցրած հավակնություն, այլև հնարավորություն:
Նոր թատերաշրջանում նա շատ չանցած գրավեց իր տեղը՝ ունենալով իր անելիքը: Ներսիայանի առաջին ցայտուն անձնավորումը (Մաուրիսիո ‹‹Ծառերը կանգնած են մահանում››) վկայեց նրա ակներև ձիրքն ու հասուն վարպետությունը: Նույն գրավչությունն էր տալիս ‹‹Դեպի ապագայի›› նրա կատարմանը (Հեղինակ, մարտիկ և քաղաքացի), հակառակ դեր խաղաց Բեն Ալեքսանդրի (‹‹Իմ սիրտը լեռներում է››) և Արա Գեղեցիկի անձնավորումներում:
Առաջին դեպքում բացահայտ պաթոսային խոսքի տեր դերասանը ցույց տվեց բանասիրական խոսքի տիրապետման հիանալի արվեստ: Բ. Ներսիսյանը, որ արտասանության լավագույն վարպետներից էր (Սայաթ-Նովայի արտասանության մեջ թերևս չգերազանցված), ‹‹Դեպի ապագայում›› Ե. Չարենցի խոսքը հնչեցրեց արտիստական ճշմարիտ ներշնչանքով, հավաք ու խստորոշ: Այստեղ պաթետիկ արտասանությունը ուներ գեղարվեստական արդարացում և իմաստավորում: Անվերապահ հաջողություն ունեցավ նրա Գևորգը (‹‹Նույն հարկի տակ››), որի մասին քննադատությունը գրեց. ‹‹Դերասնաի վառ, ինքնատիպ ձիրքը, սուր դերապատկերի նրա հակումը՝ այս ներկայացման մեջ գտան արժանի գործադրություն››:
Բաբկենի անձնավորած կերպարները ստեղծել են գույների շռայլ նվիրումով, արտիստական վարակիչ բավականությամբ, մերկացման շեշտված պաթոսով, վերջապես դերասանին հատուկ պլաստիկայով: Դերասանն անձնավորել է հրաշալի դրական կերպարներ՝ Բեն Ալեքսանդր (Վ. Սարոյան ‹‹Իմ սիրտը լեռներում է››), Եղիշե Չարենց (‹‹Դեպի ապագան››), Պեպինո (Դե Ֆիլիպո ‹‹Շաբաթ, կիրակի, երկուշաբթի››), Մուրոմսկի (Սուխովո –Կոբիլին ‹‹Դատական գործ››):
Միքայելը (Շիրվանզադե ‹‹Քաոս››) Բաբկեն Ներսիսյանի լավագույն դերերից է՝ հարուստ դերասանի և՛ մերկացման, և՛ հաստատման գծերը երևացնելու հնարավորություններով: Հետաքրքիր էր Ներսիսյանի անձնավորած Սամսոնյանը (Գ. Սունդուկյան ‹‹Ամուսիններ››): Վերստին փարթամ խաղ, գույների թանձրացում, բացասման արտիստական բավականություն:
Միանգամայն սպասելի էր, որ Բ. Ներսիսյանի արտիստական տվյալները կներդաշնակեն Եվրիպիդեսի ‹‹Իֆիգենիուն Ավլիսում›› ողբերգությունը Ագամենոնի դերիում և այդպես էլ եղավ: